معرفی انیمیشن | پونیو «Ponyo»، ماجرای یک نیم‌وجبی دریایی!
  • کد مطالب: ۱۴۶۵۸۳
  • /
  • ۰۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۹

معرفی انیمیشن | پونیو «Ponyo»، ماجرای یک نیم‌وجبی دریایی!

«پونیو» انیمیشنی ژاپنی درباره موجودی دریایی است که به دلیل دوستی با یک پسربچه، به انسان تبدیل می‌شود.

عاطفه جوینی - «پونیو» انیمیشنی ژاپنی به کارگردانی هایائو میازاکی است و موسیقی فوق‌العاده این اثر را جو هیسایشی ساخته است. داستان این انیمیشن درباره موجودی دریایی به نام پونیو است که به دلیل دوستی با یک پسربچه، به انسان تبدیل می‌شود.

مادر پونیو که فوجیموتو نام دارد از این موضوع ناراحت است و به دنبال پونیو می‌گردد. این انیمیشن براساس برداشتی آزاد از کتاب «پری دریایی کوچک» اثر هانس کریستین اندرسن ساخته شده است.

پونیو انیمه‌ای برای بچه‌ها درباره بچه‌ها و از زاویه دید بچه‌هاست. به همین دلیل، با داستان ساده‌ای روبه‌رو می‌شویم که دنبال کردنش برای کودکان ساده است. آدم شروری در داستان وجود ندارد. صحنه ناراحت‌کننده و گریه‌آوری هم در آن نمی‌بینیم.

مقصود میازاکی از ساخت پونیو، ارائه انیمه‌ای شاد برای کودکان بوده است. فوجیموتو هم اصلا شخصیت بدی نیست. او در کنار ظاهر عجیبش، شخصیت بامزه‌ای دارد و به رغم مخالفتش با پونیو و بدگویی‌اش از انسان‌ها، می‌خواهد از دخترش و طبیعت محافظت کند.

سادگی این انیمیشن شاید مورد پسند خیلی‌ها نباشد اما حتی هر بزرگ‌سالی نیاز دارد به همراه کودک درونش از تجربه‌ای ساده و صمیمی لذت ببرد.

 

نام انیمیشن:
پونیو Ponyo

کارگردان:
هایائو میازاکی

شرکت تولیدکننده:
استودیوی جیبلی

کشور:
ژاپن

زمان:
۱۰۱ دقیقه

جوایز:
برنده انیمیشن سال در هشتمین دوره جوایز انیمه‌ توکیو،
بهترین کارگردانی
و بهترین موسیقی

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.